Malajzijský Boeing stále nezvestný
Trvá to už niekoľko dní, čo nikto netuší, čo sa stalo s malajzijským Boeingom 777-200ER. Ten smeroval z Kuala Lumpur do Pekingu.
Lietadlo zmizlo z radarov nad morom medzi Malajziou a Vietnamom v sobotu 08. marca 2014. Podľa vyhlásenia malajzijskej armády pátracie tímy z deviatich zemí hľadajú vo všetkých možných oblastiach, do ktorých sa mohlo lietadlo dostať. Špekulácie o poslednej možnej zaznamenanej polohe stroja odmietajú. Pokiaľ nebudú tieto informácie dostatočne preverené, nemôžu by vyvodené žiadne závery.
Na osudnú linku nastúpilo 239 ľudí zo štrnástich zemí. V prevažnej väčšine šlo o obyvateľov Číny a Taiwanu. Podľa úradov sa stroj pred zmiznutím cca hodinu po vzlietnutí vychýlil zo svojej letovej trasy.
Malajziskí vyšetrovatelia tvrdia, že podľa dostupných informácií sa lietadlo mohlo otočiť späť ku Kuala Lumpur.
Lietadlo nepilotoval žiadny nováčik. Bol ním 53-ročný skúsený pilot, ktorý v letectve pracoval 33 rokov a odlietal viac ako 18-tisíc letových hodín.
Počasie nijako let neovplyvňovalo a ani pilot nehlásil kontrolnej veži žiadne problémy ani zmeny. Lietadlo prestalo signál vysielať až po tom, čo nabralo štandardnú výšku a letelo normálnou rýchlosťou.
Hovorí sa aj o tom, že zariadenie, ktoré tento signál vysiela mohol niekto odpojiť, príp. prestalo pracovať kvôli výpadku elektriny. Dostupné dáta naznačujú, že naposledy sa lietadlo nachádzalo nad ostrovčekom Pulau Perak v Malackom zálive. Ten je vzdialený stovky kilometrov od stanovej trasy letu. Od tej chvíle však mohlo lietadlo preletieť ďalšie stovky kilometrov. Palivová nádrž bola naplnená na ďalších cca 7 hodín.
Informácie o tom, kde presne prišlo k nehode neexistujú. Pátracie tímy preto rozširujú oblasti, v ktorých sa hľadajú akékoľvek stopy po nezvestnom Boeingu. Podľa expertov sa stroj určite nájde.
Do pátracej akcie je zapojená Malajzia, Thajsko, Singapur, Indonézia, Vietnam, Austrália, Spojené štáty, Japonsko a Čína. Malajzia o pomoc požiadala i Indiu.
Nádej na záchranu pasažierov sa však s plynúcim časom postupne znižuje.
Podobné články
- 03.05.2017
- Lietajte z Košíc do Ázie a Afriky už od 393 ...
- 6435 prečítaní
- 25.05.2015
- Washington, Menorca, Johannesburg, Kuala Lu ...
- 9345 prečítaní
- 17.04.2015
- Akciové lety do USA a letenky do Madridu už ...
- 10065 prečítaní
- 04.02.2015
- Leťte za adrenalínom na F1 a spoznajte Mala ...
- 5168 prečítaní
- 05.06.2014
- AIR FRANCE/KLM: 3 dni, 3 destinácie, 1 rozh ...
- 5860 prečítaní
- 31.05.2011
- Príručná batožina – čo do nej zbaliť?
- 292219 prečítaní
- 22.05.2014
- Viete, aké rozmery má mať vaša batožina? ...
- 155742 prečítaní
- 18.02.2015
- Zistite koľko „proviantu“ a exotického taba ...
- 127893 prečítaní
- 16.07.2010
- Ryanair a jeho postup na online check-in ...
- 78028 prečítaní
- 08.12.2010
- Na cestovanie po EÚ stačí občiansky preukaz ...
- 75898 prečítaní
- 31.05.2011
- Príručná batožina – čo do nej zbaliť?
- 99 prečítaní
- 18.02.2015
- Zistite koľko „proviantu“ a exotického taba ...
- 95 prečítaní
- 22.08.2014
- Objednávam si letenku prvýkrát – čo musím v ...
- 91 prečítaní
- 14.06.2022
- Čo si so sebou môžete vziať na palubu lieta ...
- 84 prečítaní
- 06.07.2020
- Sú turbulencie nebezpečné a čo ich vlastne ...
- 61 prečítaní
- 31.05.2011
- Príručná batožina – čo do nej zbaliť?
- 448 prečítaní
- 22.08.2014
- Objednávam si letenku prvýkrát – čo musím v ...
- 412 prečítaní
- 18.02.2015
- Zistite koľko „proviantu“ a exotického taba ...
- 396 prečítaní
- 14.06.2022
- Čo si so sebou môžete vziať na palubu lieta ...
- 380 prečítaní
- 19.01.2015
- Koľko batožiny si môžem zobrať do lietadla? ...
- 258 prečítaní